BETALNINGSPOLICY UNITY LINE LIMITED SP. Z O.O. FILIAL I POLEN
Inledning
Denna Betalningspolicy [“Betalningspolicy”] är framtagen av Unity Line Limited bolag med begränsad ansvarighet Filial i Polen med säte i Szczecin, Pl. Rodła 8, postnummer: 70-419, NIP (skatteregistreringsnummer): 3020001748, REGON (nummer i den centrala förteckningen över ekonomisk verksamhet): 321457024, registrerat i företagsregistret inom det nationella domstolsregistret, 13:e näringslivsavdelningen för det nationella domstolsregistret, KRS-nummer 0000487684, registerdomstol: tingsrätten för Szczecin-Centrum i Szczecin, tel. 91 3595695, e-post: unity@unityline.pl [“Unity Line”] och kompletterar Villkoren för tillhandahållande av tjänster på elektronisk väg [“Villkoren"].
Om inte annat anges i detta dokument ska ord som börjar med stor bokstav ha den betydelse som anges i Villkoren.
Betalningspolicyn definierar vilka regler som gäller för betalning till Unity Line och för eventuell återbetalning av dina pengar.
Betala Biljett
Du kan betala för din Biljett:
- hos Unity Line resebyrå i Szczecin som ligger i Szczecin, Pl. Rodła 8 – kontant eller med betalkort;
- via banköverföring till vårt bankkonto hos BNP Paribas Bank Polska S.A., kontonummer 34 1750 1077 0000 0000 2287 7647 (inbetalningar i polska zloty) eller kontonummer 10 1750 1077 0000 0000 2293 3272, IBAN: PL10 1750 1077 0000 0000 2293 3272, SWIFT: PPABPLPKXX (inbetalningar i svenska kronor). Skriv ditt bokningsnummer i meddelandefältet;
- hos en utvald samarbetspartner till Unity Line;
- via Onlinesystemet på unityline.pl.
Betalningsvaluta
På den polska sidan accepteras kontant betalningar i polska zloty. På kontoret i Ystad kan man betala med SEK, EURO och PLN i kontanter.
Hur du betalar via Onlinesystemet
Du kan använda Onlinesystemet för att betala din Biljett via banköverföring via betalningsoperatören eCard.
Betalkort som kan användas i Online Systemet: VISA, MasterCard, EuroCard.
Följande banköverföringar kan göras: mTransfer (mBank), mPay, Płacę z Interligo, MultiTransfer (MultiBank), Przelew24 (BZWBK), ING Bank Śląski, Płać z Nordea, Banköverföring från BPH, Pekao24 (Bank Peako S.A.), iPKO (Bank PKO BP), Moneybookers, SEZAM (Bank BPH SA), MilleNet (Millennium Bank), Deutsche Bank PBC S.A., KB24 (Kredyt Bank S.A.), Lukas Bank, InvestBank, Fortis Bank, Bank Ochrony Środowiska, Volkswagen Bank Polska.
Begära en momsfaktura
Om du köper din Biljett hos Unity Line resebyrå, vid färjeterminalen i Świnoujście /Ystad eller hos en av Unity Lines representanter, vänligen informera om att du vill få en momsfaktura och ange dina fakturauppgifter innan du betalar. Om Användaren eller Passageraren inte gör det utfärdas ingen momsfaktura.
När det gäller försäljning registrerad i kassaregistret och bekräftad med ett kassakvitto, ska en faktura enligt gällande bestämmelser utfärdas för skattebetalaren eller mervärdeskattebetalaren endast om kvittot som bekräftar att försäljningen har gjorts innehåller ett skatteregistreringsnummer (NIP) som identifierar köparen av varor eller tjänster för skatte- eller mervärdesskatteändamål. Det innebär att fakturan till ett kvitto får fr.o.m. 1 januari 2020 bara ställas ut om köparens NIP-nummer finns angivet på kvittot.
Vid bokningar som betalas via banköverföring eller via webbplatsen unityline.pl ska begäran om faktura skickas till följande e-postadress: fakturyprom@unityline.pl.
Återbetalning
Återbetalning av en Biljett får endast ske enligt de principer som anges i Transportvillkoren.
För att få återbetalning av en Biljett ska du skicka din ansökan till följande e-postadress: reklamacje@unityline.pl.
Ansökan ska innehålla:
- Användarens förnamn och efternamn;
- telefonnummer;
- e-postadress;
- bokningsnummer - om Användaren har fått det.
Återbetalning görs inom 30 dagar från att vi mottagit din ansökan, i samma form som betalningen gjorts i. Om betalningen gjorts via banköverföring återbetalas den betalningen till det bankkontonummer som Användaren anger.
Klagomål avseende betalningar som görs via Onlinesystemet på unityline.pl.
Klagomål avseende Betalningar som görs via Onlinesystemet på unityline.pl kan skickas till Unity Line till följande e-postadress: reklamacje@unityline.pl omedelbart efter den händelse som klagomålet avser. Din anmälan ska innehålla följande uppgifter och information: orsaken till klagomålet, en beskrivning av invändningar, e-postadress, transaktionsidentifierare, betalningsbelopp, namn på innehavaren av bankkontot, betalningsdatum och bankens namn dit betalningen skickades. Efter mottagandet av klagomålet kommer Unity Line omgående att vidarebefordra det till betalningsoperatören eCard för hantering;
Ändringar i policyn
Observera att denna Integritetspolicy kan komma att ändras eller uppdateras.
BETALNINGSPOLICY EUROAFRICA SHIPPING LINES CYPRUS LIMITED
Introduktion
Denna betalningspolicy ["Betalningspolicy"] är utfärdad av Euroafrica Shipping Lines Cyprus Limited med registrerat kontor i Limassol (Cypern) på 229 Arch. Makariou III, Meliza Court, Limassol, Republiken Cypern infört i registret över företag vid avdelningen för registrering av företag och konkursadministratören vid ministeriet för energi, handel, industri och turism i Republiken Cypern under nummer HE 109723, moms EU: CY 10109723K ["Euroafrica"] och är ett komplement till bestämmelserna för tjänster på elektronisk väg utgivna av Unity Line Limited sp. z o.o. Oddział w Polsce [”Villkoren"].
Om inget annat anges i detta dokument, ska ord som börjar med stor bokstav ha samma innebörd som definieras i Villkoren.
Betalningspolicyn definierar reglerna för att göra betalningar från Användaren till Unity Line och för eventuell återbetalning av Användarens pengar.
Betalning av Biljett
Betalning för Biljetten kan göras via online systemet på webbplatsen unityline.pl.
Betalningsvaluta
Betalningar accepteras i polska zloty.
Hur man gör betalningar i online systemet
Betalning för Biljetten i online systemet kan göras via online betalningsoperatören Przelewy24 som tillhör PayPro S.A. (ul. Pastelowa 8, 60-198 Poznań; NIP: 779-236-98-87; REGON: 301345068)
Begäran om att få en momsfaktura
En begäran om att utfärda en faktura ska skickas till följande e-postadress: fakturyprom@unityline.pl
Återbetalning
Återbetalning för Biljetten är möjlig under de villkor som anges i Transportvillkoren.
För att få återbetalning av en Biljett, vänligen skicka din begäran till följande e-postadress: reklamacje@unityline.pl
Begäran ska innehålla:
a) Användarens förnamn och efternamn;
b) telefonnummer;
c) e-postadress,
d) bokningsnummer - om det har getts till Användaren.
Återbetalning ska göras inom 30 dagar efter mottagandet av begäran i den form som betalningen gjordes i.
Klagomål avseende betalningar som görs via Online systemet på webbplatsen unityline.pl.
Klagomål angående betalningar gjorda via Online systemet på unityline.pl kan skickas av till följande e-postadress: reklamacje@unityline.pl omedelbart efter den händelse som klagomålet avser. Anmälan bör innehålla följande uppgifter och information: anledning till klagomålet, beskrivning av invändningar, e-postadress, transaktionsidentifierare, betalningsbelopp, för-och efternamn på bankkontoinnehavaren, betalningsdatum och bankens namn dit betalningen skickades. Efter mottagandet av klagomålet kommer Unity Line omgående att vidarebefordra det till betalningsoperatören Przelewy24 för hantering.
Frånträde av kontraktet
En Användare som har ingått ett distansavtal eller avtal utanför fasta affärslokaler kan frånträda det inom 14 dagar utan att ange skäl och utan att ådra sig några kostnader, med undantag för de kostnader som anges nedan:
- ytterligare kostnader som Användaren ådrar sig för att leverera varorna än det billigaste sättet för leverans som erbjuds av företagaren;
- direkta kostnader för att returnera varorna;
- betalning för tillhandahållna tjänster fram till tidpunkten för frånträdandet av avtalet, beräknad i proportion till omfattningen av den tillhandahållna tjänsten, med hänsyn tagen till priset eller ersättningen som avtalats enligt avtalet - vid utövande av rätten att frånträda avtalet efter att ha lämnat in en begäran enligt artikel 15.3 och artikel 21.2 i den polska konsumenträttslagen(Consumer Rights Act, item 827).
Ändringar i policyn
Observera att denna integritetspolicy kan komma att ändras eller uppdateras.
-
Integritetspolicy
-
Betalningspolicy ULL
-
Betalningspolicy ESL
-
Villkor för tillhandahållande av tjänster på elektronisk väg
-
Villkor för nyhetsbrev